Ray-Ban je ikonická značka brýlí, jejíž počátky se datují už do první poloviny 20. století. Podívejme se tedy do historie těchto produktů, zaměřme se na populární modely, ale také na skutečnost, jak se vyhnout nákupu padělků. 

Krátký pohled do historie značky Ray-Ban

Ray-Ban je značka slunečních a dioptrických brýlích ze Spojených států amerických. Stojí za ní společnost Bausch&Lomb, která ji založila v roce 1937. Její velká popularita započala v 50. a 60. letech 20. století díky filmům „rebela“ Jamese Deana, „krásné“ Audrey Hepburn, která měla na sobě model Wayfarer ve snímku Snídaně u Tiffanyho (1961), případně díky Peteru Fondovi, který nosil modely Olympian I a II ve filmu Bezstarostná jízda (1969), což je dodnes kultovní hit kinematografie.

Největší popularity dosáhly brýle Ray-Ban v 80. letech 20. století, a to především kvůli filmu Top Gun (1986), v nichž se nejvíce proslavily tzv. „pilotky“, tedy modely zvané Aviator. Postupem času se nicméně jejich obliba začala opět snižovat. Ačkoli to na přelomu tisíciletí změnil další film Matrix (1999), firma Bausch&Lomb značku v roce premiéry tohoto snímku prodala italské společnosti Luxottica, která ji vlastní dodnes a svého nákupu s největší pravděpodobností nelituje.

O brýlích Ray-Ban

Brýle Ray-Ban si získaly svůj ikonický status z mnoha důvodů, nemůže za něj tedy pouze spojení s kultovními filmy dějin kinematografie. Proč jsou produkty této značky tak populární? 

Populární modely brýlí Ray-Ban

Brýle Ray-Ban existují v mnoha modelech, z nichž některé jsou velmi oblíbené, a to prakticky po celém světě. Toto konstatování platí především pro sluneční brýle. Jaké modelové řady patří aktuálně k nejoblíbenějším?

Upozorňujeme: v roce 2021 spatřily světlo světa i chytré brýle s názvem Ray-Ban Stories, které byly vyvinuty společně s Facebook Reality Labs. Opatřeny jsou kupříkladu Bluetooth sluchátky či vestavěným fotoaparátem, kvůli němuž se ovšem začaly skloňovat problémy s ochranou soukromí a možnosti zneužití.

Kultovní brýle Ray-Ban Aviator

Brýle Ray-Ban Wayfarer

Brýle Ray-Ban Erika jsou vhodné i pro děti 

Dejte si pozor na padělky!

Ray-Ban má stejně jako další ikonické značky dlouhodobě problémy s padělky, které se často prodávají na podvodných webových stránkách. Obvykle je lze však rozeznat tak, že lákají na nereálně nízké ceny. Při nákupu brýlí Ray-Ban tedy buďte obezřetní a určitě je nekupujte za podezřelou částku na podezřele vypadajících webech. Měli byste naopak nakupovat pouze u prověřených obchodníků. 

Společnost Luxottica vzhledem k situaci s podvodníky zavedla v roce 2016 politiku MAP, což je politika „minimální inzerované ceny“. Ačkoli se nikde neříká, kolik musí jednotlivé modely minimálně stát, zakázány jsou reklamy na brýle Ray-Ban s extrémními slevami. Při nákupu těchto produktů si pamatujte, že i nejlevnější modely stojí přes 1 000 Kč, ale obvykle se jedná o ceny daleko vyšší. Při nákupu za neobvykle nízké ceny se naopak vystavujete riziku nákupu padělaného zboží.